ភ្នំពេញ៖ ការតែងនិពន្ធគឺជាសិល្បៈមួយប្រភេទដែល អ្នកនិពន្ធម្នាក់ៗប្រើប្រាស់នៅ សិល្ប៍សាស្រ្ត ប្លែកៗពីគ្នា ក្នុងការតាក់តែង ឬចងក្រងដើម្បីបង្កើតឡើង នៅសាច់រឿងអ្វីមួយទៅតាមអារម្មណ៍ស្រមើលស្រមៃ តថភាពជាក់ស្តែង ឬផ្អែកតាមបទពិសោធន៍អ្វីមួយដែលធ្លាប់បានជួបប្រទះ ដើម្បីធ្វើឲ្យអ្នកមើល ក៏ដូចជាអ្នកស្តាប់អាចទទួលបាន នូវអារម្មណ៍ ដែលអ្នកនិពន្ធបានដាក់ បញ្ចូលទៅក្នុងស្នាដៃរបស់ខ្លួននីមួយៗនោះ។
ចូលរួមជាមួយពួកយើងក្នុង Telegram ដើម្បីទទួលបានព័ត៌មានរហ័សស្ថិតក្នុងបរិយាកាសអ៊ូអរបន្តិច តែព័ទ្ធទៅដោយធម្មជាតិខៀវខ្ចីជុំវិញនោះ លោកសុខ ជំនោរ ដែលជាអ្នកនិពន្ធទំនុកច្រៀងដ៏ មានបទពិសោធន៍យូរឆ្នាំមួយរូប ដែលគិតមកទល់នឹងបច្ចុប្បន្ននេះ លោកបានប្រឡូកចូលក្នុងវិស័យនេះ អស់រយៈពេលជិត២០ឆ្នាំមកហើយនោះ ក៏បានរៀបរាប់ឡើងមកថា មូលហេតុដែលធ្វើឲ្យ លោកសម្រេចចិត្តចាប់យកអាជីពជា អ្នកតែងនិពន្ធនេះក៏ព្រោះតែលោកគឺជា មនុស្សម្នាក់ដែលចូលចិត្តអានរឿងប្រលោមលោក តាំងតែពីលោកនៅក្មេងៗ មកម្ល៉េះ រហូតមកដល់ពេលដែលលោករៀន នៅថា្នក់វិទ្យាល័យលោកក៏ចាប់ផ្តើមពង្រឹងផែនការ នឹងសម្រួលចំណេះដឹងមកលើ ការតែងនិពន្ធនេះតែម្តង។
ពោលពីដំបូងឡើយ លោកចាប់ផ្តើមពីការតែងនិពន្ធជាកំណាព្យ ហើយក្រៅពីនេះដើម្បីទទួលបានចំណេះដឹងបន្ថែម លោកក៏ត្រូវធ្វើស្វ័យសិក្សាយ៉ាងច្រើន ទម្រាំតែទទួលបានមូលដ្ឋានទាំងអស់នេះ ក្នុងការវិវត្តន៍ខ្លួនធ្វើជាអ្នកនិពន្ធចម្រៀង ក៏ដូចជាអ្នកនិពន្ធសាច់រឿងខ្លីៗ ផ្សេងទៀតមកទល់សព្វថ្ងៃនេះ។ ជាក់ស្តែងមកដល់ពេលនេះ បើគិតពីស្នាដៃ ចម្រៀងដែលលោកធ្លាប់បាន តែងនិពន្ធកន្លងមកអាចបាន ប្រហែលជាជាង២ពាន់បទហើយ ដែលភាគច្រើនបទចម្រៀងដែល លោកបានតែងនិពន្ធគឺសុទ្ធសឹងតែជា បទបែបមនោសញ្ចេតនាច្រើន ជាងបទប្រភេទបែបផ្សេងៗទៀត។
បន្ថែមពីនេះទៀតនោះលោកសុខ ជំនោរ ក៏បានបង្ហើបគន្លឹះមួយថា ថានៅរាល់ពេលដែលលោកចាប់ផ្តើម ក្នុងការតែងនិពន្ធចម្រៀងមួយបទៗនោះ រឿងដំបូងដែលលោកចាប់ផ្តើមធ្វើនោះគឺ ស្វែងរកដាក់ចំណងជើងជាមុនសិន ពីព្រោះចំណងជើងគឺជាចំណុចដ៏សំខាន់មួយ ហើយត្រូវដឹងថាយើងចង់សរសេរពីអ្វី។ លើសពីនេះលោកក៏បានបន្តទៀតថា នៅរាល់ពេលដែលដាក់ចំណងជើង ក្នុងនាមជាអ្នកនិពន្ធមួយរូបត្រូវព្យាយាមរកចំណងជើងណា ដែលខ្លីហើយខ្លឹម ងាយ ឆាប់ឲ្យអ្នកស្តាប់ចងចាំ ហើយអាចទទួលយល់ពី អត្ថន័យដែលយើងចង់បង្ហាញទៅកាន់ ពួកគេបានដោយងាយ។
គួរបញ្ជាក់ផងដែរថា បច្ចុប្បន្ននេះលោកសុខ ជំនោរ មិនត្រឹមតែជា អ្នកនិពន្ធចម្រៀងដែលមានការទទួលស្គាល់ ពីមហាជនទូទៅនោះទេ តែលោកក៏ជា អ្នកដឹកនាំរឿងមួយរូបផងដែរ។ បើនិយាយពីការចាប់អាជីពជា អ្នកដឹកនាំរឿងលោកក៏បានបញ្ជាក់ផងដែរថា នៅពេលដែលលោកចាប់ផ្តើម សរសេរទំនុកច្រៀង ពេលនោះហើយដែលជាពេលដែលលោក មានឱកាសក្នុងការប្រឡូកចូលធ្វើជា អ្នកដឹកនាំសម្តែងក្នុងការថតវីដេអូចម្រៀង ពីព្រោះដោយសារតែលោកជាអ្នកនិពន្ធស្រាប់ ដូច្នេះលោកបានយល់ច្បាស់ពីConcept នៃបទចម្រៀងមួយបទនោះ។ ដោយហេតុតែអាជីពទាំងពីរនេះ មានការជាប់ពាក់ព័ន្ធគ្នាបែបនេះហើយ ទើបបានជាលោកធ្វើការវិវត្តន៍ខ្លួនមកធ្វើជា អ្នកដឹកនាំរឿងមួយបន្ថែមទៀត តែបើទោះបីជាបែបនេះក្តី ក៏លោកមិនបោះបង់ចោលអាជីពជាអ្នកនិពន្ធដែរ។
យ៉ាងណាមិញ អ្នកដឹកនាំរឿង«ម្ចាស់ចម្ការ» រូបនេះក៏បានបង្ហាញទស្សនៈផ្ទាល់ខ្លួន លើវិស័យភាពយន្តនៅ ក្នុងប្រទេសកម្ពុជានាពេលបច្ចុប្បន្ននេះថា វិស័យភាពយន្តខ្មែរមានការរីកចម្រើនក៏ដូចជា ផុសផុលខ្លាំងជាងកាលពី៥ទៅ១០ឆ្នាំមុន។ យ៉ាងណាមិញ ថ្វីត្បិតតែវិស័យភាពយន្តមាន ការដើរទៅមុខក៏ពិតមែនតែ លោកក៏បានលើកឡើងផងដែរថា៖
ជាចុងក្រោយលោកក៏មានជាមតិ ក៏ដូចជាសារផ្តាំផ្ញើមួយចំនួនទៅដល់ អ្នកដែលស្រលាញ់ឬមានបំណងចង់ ប្រឡូកចូលក្នុងវិស័យភាពយន្តថា ប្រសិនបើស្រលាញ់វិស័យនេះត្រូវព្យាយាម សិក្សាមូលដ្ឋានគ្រឹះក៏ដូចជាទ្រឹស្តី ហើយរកកន្លែងអនុវត្តន៍ឲ្យបានច្រើន។ ហើយត្រូវចងចាំថាស្នាដៃសិល្បៈមួយ ដែលមិនបង្កប់នៅការអប់រំ ហើយមិនបង្កប់នៅគោលគំនិត របស់អ្នកនិពន្ធទេនោះ ច្បាស់ណាស់ស្នាដៃនោះគឺនឹងមិនមានភាពយូរអង្វែងនោះទេ បន្ថែមពីនេះទៀតវាក៏ចូលរួមបំផ្លាញ ពេលវេលារបស់អ្នកអានអ្នកមើល ដោយចុងក្រោយមកគឺនឹង មិនមានជាប្រយោជន៍អ្វីទាំងអស់ ទៅកាន់ពួកគេ៕